• Hvordan navigerer du i den uendelige strøm af bøger og undervisning, der tilbyder såkaldte nyttige råd om parforhold, følelsesmæssige problemer, åndelig vækst og kirkeledelse? Det kan få dig til at spørge: “Hvordan kan jeg vide, hvem jeg skal tro på?” Nogle kan måske sige, at du burde være mindre kritisk. Men Bibelen siger, at dit spørgsmål både er berettiget og altafgørende. I hæftet: "Åndelig dømmekraft: Overlevelse for en kirke i krise," lærer du, hvorfor mange i kirken i dag mangler evnen til at skelne mellem sandhed og fejl. Du vil også finde praktiske, bibelsk-baserede metoder til at forbedre din evne til at kunne skelne, så du bliver skarp i din dømmekraft.

    Af Den 15. august 2023
  • Hvor efterlader det den geografisk baserede lokale kirke, når teknologien har gjort Bibelundervisning mere tilgængelig end på noget andet tidspunkt i historien? Når din egen menighed kan være lige så tæt på som din computerskærm. Når det praktisk talt er lettere end nogensinde at komme i kontakt med Guds ord og Hans folk. Hvad skal en lokal kirkes rolle så være i kristnes liv? Betyder den lokale kirke stadig noget? Det korte svar er, at den lokale kirke er kritisk vigtig, endda essentiel for din åndelige vækst og for at opfylde den plan, Gud har for dit liv. I hæftet:"Den lokale kirke: Hvorfor er den lokale kirke så vigtig,” viser John MacArthur, hvorfor og hvordan Guds folk skal fungere under kirkens autoritet for arbejdet i Hans rige. Dette detaljerede studie vil styrke din kærlighed til din lokale menighed og besvare vigtige spørgsmål, du nok har om, hvad en kirke er - og hvad den ikke er.

    Af Den 29. august 2023
  • Mange kristne oplever på et eller andet tidspunkt to almindelige bekymringer vedrørende deres frelse:

    • "Hvordan kan jeg være sikker på, at jeg er frelst?"
    • "Er det muligt at miste min frelse?"
    Døjer du fortsat med den usikre fornemmelse af ikke at vide med sikkerhed, om du ender i himlen? Hvordan kan du overkomme denne tvivl? Det kan være til stor hjælp at forstå de forskellige årsager, der kan fremkalde tvivl om din frelse. Forfatteren identificerer otte hindringer til, at man ikke oplever frelsesvished. Han supplerer med en liste af spørgsmål, der kan hjælpe dig med at reflektere over, hvorfor du muligvis tvivler på din frelse, og hvad du kan gøre for at sejre over din tvivl. Få en dybere indsigt og værdsættelse af det Kristus gjorde på korset, og få del i den fred, der overgår enhver forstand, med denne praktiske guide til at overvinde tvivl gennem hæftet: Den troendes frelsesvished.
    Af Den 30. januar 2024
  • Styrke i det kristne liv kommer fra Gud. Som der står skrevet: Vær "stærke i Herren og i hans mægtige styrke" (Ef 6:10). Enhver anden kilde til styrke er utilstrækkelig. Selvom vores egen styrke aldrig er tilstrækkelig til at stå imod Satan, sikrer styrken fra Herren os sejr i enhver kamp, når vi står fast i ham. David sagde om Gud, at Herren er “min styrke, mit skjold, på ham stoler mit hjerte. Da jeg fik hjælp, jublede mit hjerte, jeg takker ham med sang" (Sl 28:7). Det vigtigste er ikke, hvor stærke vi er, men styrkens guddommelige kilde: Herren! Er du derfor udrustet til åndelig kamp? Bliv udrustet med Guds givne midler, og bliv en slagkraftig kriger, der opnår åndelig sejr!

    Af Den 30. januar 2024
  • Skabelsesvidenskab er en selvmodsigelse. Ikke fordi bibeltroende kristne er imod videnskab, men fordi den videnskabelige metode kræver observation. Og som Herren engang spurgte sin tjener Job: "Hvor var du, da jeg grundlagde jorden?" (Job 38:4). Gud er den eneste, der var til stede. Ikke alene var han skabelsens eneste vidne, men også dens Skaber. Hans guddommelige åbenbaring er til syvende og sidst vores eneste pålidelige metode til at forstå universets oprindelse og formål. I hæftet Direkte svar om skabelsen går John MacArthur ind til kernen af dette problem og giver grundige, bibelske svar på de spørgsmål, som troende står over for angående universets oprindelse. Denne undersøgelse vil styrke din tro på Guds ord, hjælpe dig med at forstå videnskabens nytte og begrænsninger, og klæde dig på til at besvare nogle af de mest grundlæggende spørgsmål: Hvorfor skabte Gud overhovedet noget som helst? Hvad er formålet med universet? Hvorfor er jeg her? Få pålidelige svar på de grundlæggende spørgsmål om verdens skabelse, og opdag Guds hensigt med universets design – inklusive hans formål med dig.

    Af Den 30. januar 2024
  • Har du nogensinde overvejet, hvor meget der faktisk står på spil i din antagelse om, at Bibelen, du læser, studerer og tager med i kirken, er fuldstændig nøjagtig? Bibelen påstår at indeholde nøglen til universets oprindelse, at give indsigt i Guds karakter, at skelne mellem rigtigt og forkert, og vigtigst af alt, at tilbyde den eneste mulige måde at kende Gud på, opnå tilgivelse og komme i Himlen. Bibelen er det fundament, som alle de vigtigste principper i vores tro er bygget på. Men hvad hvis vi tager fejl af Bibelen - hvad hvis Bibelen ikke er fejlfri eller 100% nøjagtig? Hvordan kan vi vide, at Guds Ord er, hvad det hævder at være? Hvordan kan vi have tillid til Skriften, når moderne videnskabelige opdagelser tilsyneladende tydeligt modsiger den? I hæftet Du kan stole på Bibelen, besvarer John MacArthur disse spørgsmål, når han præsenterer klare, overbevisende argumenter for Bibelens pålidelighed. Du vil lære om fantastiske videnskabelige sandheder, som Bibelens forfattere talte om længe før moderne videnskabsfolk opdagede dem. Du vil se, hvordan flere profetier blev opfyldt. Og John vil undersøge Salmernes Bog 19, der detaljeret beskriver, hvad Guds lov er, og hvad den kan gøre for dig, når du underordner dig den. Bibelen er en levende, dynamisk bog med kraft til at ændre liv – inklusiv dit. Du kan stole på Bibelen, og John MacArthur vil vise dig hvorfor.

    Af Den 29. august 2023
  • Det evige liv er ikke en præmie, du modtager ved at være et godt menneske. Det er ikke en belønning til dem, der presser hårdt på. Det er ikke Himlens godtgørelse for dem, der lever selvopofrende i dette liv. Det er ikke en løn, du kan fortjene dig til gennem religiøse aktiviteter, eller ved at identificere dig med den rigtige religiøse sekt, uanset hvor meget du overholder deres traditioner. Det evige liv opnår du hverken ved at opgive laster eller bede bønner. Du kan ikke få det ved at betale tiende eller udføre religiøse ritualer. Det gives hverken fordi du er født dansker, eller fordi du er barn af en rig eller fattig familie. Læren om at blive født på ny, hvis du forstår det korrekt, vil stoppe enhver legalist, der tror, at han kan gøre sig fortjent til det evige liv – præcis sådan påvirkede Jesu ord Nikodemus. Han blev mundlam. Hans liv og religion var fuldstændig viet til den forestilling om, at han kunne opnå Himlen gennem sin egen retfærdighed. Og med én sætning knuste Jesus hele farisæernes trossystem. I hæftet undersøger John MacArthur en kendt, men ofte misforstået tekst, og kommer ind til kernen af budskabet, der handler om, at Gud føder sit folk på ny. Du må fødes på ny – ingen er i stand til at redde sig selv

    Af Den 30. januar 2024
  • Forestil dig, at du åbner en bog og finder en detaljeret, grafisk beskrivelse af de sidste øjeblikke i menneskets historie. En verdensleder, der med magt træder ind på scenen. Global krig. Verdensomspændende katastrofer, som jorden aldrig har set før. Og det endelige opgør mellem retfærdighed og ondskab. Historien kan konkurrere med den mest fantastiske science fiction. Men det hele er autentisk. Det er, hvad du finder i den nok mest populære og mest misforståede bog i Bibelen: Johannes Åbenbaringen. Mange mener, at den er for svær at forstå, men Johannes Åbenbaringen lover velsignelse til dem, der læser dens ord og giver agt på dem. John MacArthur hjælper med at tage mysteriet ud af denne vigtige del af Skriften. Tag med ham på en lyn-tur gennem Johannes Åbenbaringen – der giver dig et samlet overblik samt forklarer symbolerne, billedsproget og betydningen af denne fantastiske, før-skrevne historie.

    Af Den 29. august 2023
  • Du kan tage fejl af mange ting i livet, men det er især farligt og trist at tage fejl om, hvorvidt din frelse er ægte. Alligevel er der mange, der tror, de skal til Himlen, men de er ikke på vej – de snyder sig selv. De forstår ikke, at de har et problem. I hæftet: “Er min frelse ægte: 11 bibelske tests på ægte frelse,” hjælper John MacArthur dig med at finde ud af: “Er min frelse ægte, eller snyder jeg mig selv?” I midten af bogen er der 11 spørgsmål, du kan svare på, som kan hjælpe dig med at finde ud af, hvor du står åndeligt. Du behøver ikke at være bange for at stille spørgsmålet: “Er min omvendelse til Gud ægte?”

    Af Den 29. august 2023
  • Mange kristne kæmper med den usikkerhed, der kommer af ikke at vide, om deres frelse er permanent. De frygter at miste deres frelse, når de falder i synd, eller at de skal tilbringe en evighed i helvede på grund af en synd, de ikke har bekendt. Men som apostlen Paulus forklarer i Romerbrevet 8, er der ingen grund til at leve med usikkerheden om, hvorvidt din frelse er permanent. Desuden siger Paulus, at din frelse er så sikker, at du kan tale om, at du i fremtiden herliggøres, som om det allerede er sket. I hæftet: "Er vores frelse sikker?" - gives der en koncentreret, opmuntrende dosis bibelsk sandhed - en sandhed, der beviser at påstanden: "En gang frelst, altid frelst," passer.

    Af Den 29. august 2023
  • I 2 Korintherbrev 13:5 opfordrer Paulus os med ordene: "Ransag jer selv, om I er i troen! Prøv jer selv!" Paulus udfordrer enhver troende til at sikre sig, at han eller hun virkelig er en sand kristen. Han peger på, at ens frelse bør være synlig på den måde, vi lever og handler på. Hvordan ved man, om man er en ægte troende? I bjergprædiken uddyber Jesus, hvad det virkelig betyder at leve efter Guds normer. Lever du op til dem? Lær mere ved at læse dette hæfte!

    Af Den 30. januar 2024
  • Det øjeblik, du blev frelst, blev du sat fri. Fri fra straffen for tidligere synder. Fri fra grebet af de engang ubrydelige mønstre af synd. Fri fra syndens kvælertag på dit liv. Fri til at leve på en måde, der behager Gud og bringer ægte fred og glæde. Så hvorfor kæmper du stadig med synder i tanke, ord og handling i din dagligdag? Er det normalt? Og vigtigere, hvordan oplever du i praksis den frihed fra synd, som Gud allerede har givet dig i Kristus? Apostlen Paulus adresserer disse spørgsmål med intens personlig indsigt i Romerbrevet 7:14-25, et afsnit, der har skabt betydelig kontrovers. Drag nytte af, hvad Paulus har at sige i John MacArthurs tydelige og indsigtsfulde forklaring på denne meget debatterede tekst.

    Af Den 29. august 2023

Tilmeld dig vores nyhedsfeed.

Tilmeld
dig vores
nyhedsfeed.

Tilmeld dig vores nyhedsfeed og modtag seneste blogindlæg direkte til din email.