Nyhedsoverskrifterne har de sidste par dage floreret omkring det tragiske drab på en 15-årig dreng, begået af en 14-årig dreng i København.

Det er yderst sørgeligt, og mine tanker går ud til drengens familie, som sidder tilbage med en tom, tavs seng og hjerter fyldt med ubærlig sorg.

Hændelsen vækker minder fra mine egne teenageår, hvor had og vold desværre også var en del af min hverdag. Jeg takker Gud for, at mine dage ikke endte som den 14-årige drengs.

Sociologer og psykologer vil højst sandsynligt sige, at problemet skyldes en dårlig opvækst eller omgangskreds. Selvom disse faktorer uden tvivl kan påvirke en persons adfærd, skal vi ifølge Jesus – som er menneskets Skaber – finde svaret på det grundlæggende problem et andet sted.

I Matthæusevangeliet kapitel 15 vers 19, løfter Jesus sløret for, hvad der sker bag kulisserne og viser os den 14-åriges grundlæggende problem:

Fra hjertet udgår onde tanker, mord, ægteskabsbrud, utugt, tyveri, falsk vidnesbyrd og bespottelser.

Selvom de fleste af os højst sandsynligt ikke har begået fysisk mord som den 14-årige dreng, må vi alle ærligt erkende, at vores tanker og handlinger ikke er så rene og syndfrie, som vi gerne vil have andre til at tro. Det skal jeg være den første til at tilstå.

Selvom vi måske ikke vil blive dømt skyldige for vores syndige ord, tanker og handlinger af retten i Danmark som drengen, vil ingen af os gå fri, når vi en dag skal stå til regnskab foran vores Skaber.

Det er vores realitet, men der er gode nyheder!

Gud er både en god og retfærdig Gud, som i sin kærlighed lod Jesus dø for vores synder og opstå på den tredje dag. Bibelen lærer, at enhver, der bekender sine synder, omvender sig fra dem og sætter sin lid til Kristus for sin frelse, vil ikke fortabes, men få al deres skyld tilgivet, et nyt hjerte og evigt liv ved Guds nåde.

Det har jeg selv oplevet, og det samme kan du! For Jesus lover os, at “den, der kommer til mig, vil jeg aldrig vise bort.”

Del indlægget

Af Den 25. maj 2024Kategorier: Den levende tro, Samfund

Tilmeld dig vores nyhedsfeed.

Tilmeld
dig vores
nyhedsfeed.

Tilmeld dig vores nyhedsfeed og modtag seneste blogindlæg direkte til din email.