Efter min familie og jeg havde boet to år i USA, begyndte vi arbejdet med at få fornyet vores visum. Vi glædede os til at komme i gang med sagen. Men da vi begyndte at gennemgå vores dokumenter, sendte vores immigrationsadvokat mig en chokerende email med besked om, at vi var stødt ind i en mur. Uden at gå i for mange detaljer forhindrede problemet fornyelsen af vores visum og drastisk påvirket vores fremtid.

Efter at have modtaget emailen, begyndte mine tanker straks at svæve rundt i en masse “hvad nu hvis”-scenarier. Hvad nu hvis vi ikke får fornyet vores visum? Hvad hvis vi bliver nødt til at flytte? Hvor skulle vi tage hen? Hvad med børnene og deres venner? Hvad med mit arbejde? Hvad med Fabi?

En mørk sky af bekymring, frygt og angst begyndte at svæve over mit hoved. Jeg var fortvivlet og modløs. Men vores kærlige og omsorgsfulde himmelske Far gav mig en vej ud af fristelsen, før det førte til synd og ødelæggelse (Kor 10:13; Jak 1:2-8).

Vent et øjeblik!

Jeg begyndte at tænke: “Vent et øjeblik. Jeg ved bedre end at gå ned ad den her vej. Jeg kender Matthæusevangeliet 6, hvor Jesus fortæller mig, at jeg ikke skal bekymre mig, fordi min far i himlen ved, hvad jeg har brug for. Jeg kender 1 Petersbrev 5:7, hvor jeg får at vide, at jeg skal kaste alle mine bekymringer på Gud, fordi han tager sig af mig. Jeg kender Filipperbrevet 4:6, hvor jeg formanes til ikke at bekymre mig om noget, men i alt ved bøn og ydmygelse med taksigelse lade mine ønsker komme frem for Gud. Og jeg ved, at Gud er suveræn, og at alt, hvad der sker i verden, ned til den mindste detalje, er efter hans plan og hensigt til hans ære og mit bedste (Salme 115:3; Rom 8:28). Jeg ved, at han er kongernes Konge og herrernes Herre. Så hvorfor bekymre mig?”

Guds ubeskrivelige fred

Det er ikke muligt at beskrive den fred, som min himmelske Far gav mig, mens jeg tænkte på de her bibelske sandheder. Jeg begyndte at udgyde mit hjerte til ham i bøn og oprigtigt takke ham for vores omstændigheder og hans kontrol over dem.

Fra det øjeblik begyndte jeg at opleve virkeligheden af Filipperbrevet 4:6-7:

Vær ikke bekymrede for noget, men bring i alle forhold jeres ønsker frem for Gud i bøn og påkaldelse med tak. Og Guds fred, som overgår al forstand, vil bevare jeres hjerter og tanker i Kristus Jesus.

Menneskeligt set havde jeg alle grunde til at bekymre mig, til at være bange og fuld af frygt – intet mindre end min families og min fremtid stod på spil. Men Gud gav mig en fred, som beskyttede mig mod angsten. Det var en overnaturlig fred. Det var en fred, der gik ud over min menneskelige logik, intellekt eller forståelse. Det var en trøstende fred, der fuldstændig lukkede og boltede låget til det mørke hul af frygt og fortvivlelse, som jeg stod overfor. Det var fuldstændig tillid til min himmelske Far midt i tågen.

I lyset af det, jeg ved er sandt om Gud og mine omstændigheder i hans suveræne omsorg, fandt jeg mig selv taknemmelig med en urokkelig tillid til, at han er i stand og villig til at gøre det, der er bedst for os (Rom 8:28).

I situationen kom jeg til at tænke på Jerry Bridges’ ord fra hans opbyggelige lille hæfte You Can Trust God:

Gud vil i sin kærlighed altid det, der er bedst for os. I sin visdom ved han altid, hvad der er bedst, og i sin suverænitet har han magten til at gennemføre det.

Du kan altid stole på din himmelske Far

Min ven, der er håb i Kristus og i din himmelske Fars kærlige omsorg! Lad ikke vægten af frygt og fortvivlelse trække dig ned i mørkets deprimerende hul. Lad derimod hans løfter og den herlige sandhed om ham trænge ind og fylde dit sind, trøste dig og bringe dig op fra fortvivlelsens dal til håbets bjergtop.

Gud er suveræn og kontrollerer alt, hvad der sker, ned til den mindste detalje – selv det du går igennem lige nu. Han er trofast, og hans kærlighed svigter aldrig. Vær sikker på, at du altid kan kaste alle dine bekymringer på ham, for han tager sig af dig (1 Pet 5:7).

Del indlægget

Af Den 16. maj 2024Kategorier: Den levende tro

Tilmeld dig vores nyhedsfeed.

Tilmeld
dig vores
nyhedsfeed.

Tilmeld dig vores nyhedsfeed og modtag seneste blogindlæg direkte til din email.